Kontrole w 2017 roku
SPRAWOZDANIE
Z REALIZACJI PLANU KONTROLI PRZEPROWADZONYCH W 2017 ROKU PRZEZ ZESPÓŁ KONTROLI I DYSCYPLINARNY KOMENDY MIEJSKIEJ POLICJI W TORUNIU.
1. Organizacja komórek organizacyjnych (wydziałów, biur itp.) realizujących czynności kontrolne oraz wprowadzone w nich zmiany w 2017r.:
- Liczba i nazwa komórki organizacyjnej: 1, Zespół Kontroli i Dyscyplinarny KMP w Toruniu,
- Liczba osób z poszczególnych komórek organizacyjnych realizujących czynności kontrolne: 3 (nie występowało zjawisko fluktuacji kadry kontrolerów),
2. Liczba kontroli przeprowadzonych w roku sprawozdawczym przez wszystkie komórki organizacyjne i liczba skierowanych zawiadomień według tabeli:
Kontrole Liczba |
Kontrole |
Ogółem |
||||
Tryb zwykły |
Tryb uproszczony |
Planowe |
Poza planem |
|||
przeprowadzonych kontroli |
4 |
0 |
4 |
0 |
4 |
|
skontrolowanych podmiotów |
4 |
0 |
4 |
0 |
4 |
|
Skierowanych w wyniku kontroli: |
wniosków do prokuratury w celu wszczęcia postępowania przygotowawczego |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
wniosków o wszczęcie postępowań dyscyplinarnych |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
zawiadomień o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
innych zawiadomień (np. do CBA) |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
kontroli rozpoczętych a niezakończonych w okresie sprawozdawczym (są to kontrole, w których na dzień 31.12.2017 r. czynności kontrolne były w trakcie realizacji, lub brak było podpisanego protokołu przez kontrolera) |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
niezrealizowanych kontroli zaplanowanych na 2017 r. |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
średniego czasu trwania kontroli w dniach roboczych |
109 |
0 |
109 |
0 |
109 |
3. Liczba zawiadomień (wykazanych w pkt. 3) skierowanych w 2017r., wg. tabeli:
Lp. |
Rodzaj zawiadomienia |
Temat kontroli
|
Data zawiadomienia |
W sprawie |
Podmiot, do którego skierowano zawiadomienie |
Podmiot/osoba, którego dotyczy zawiadomienie (tylko funkcja, stanowisko – bez danych osobowych) |
Informacja o rozstrzygnięciu lub stanie sprawy |
Dodatkowe informacje (np. ewentualne wniesione środki zaskarżenia) |
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
7. |
8. |
9. |
1 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
4. Wyniki kontroli zakończonych w 2017r.
Wyniki kontroli |
Liczba zakończonych kontroli |
Pozytywna |
1 |
Pozytywna z uchybieniami |
3 |
Pozytywna z nieprawidłowościami |
0 |
Negatywna |
0 |
5. Istotne nieprawidłowości, które skutkowały sformułowaniem znaczących zaleceń pokontrolnych ( wraz ze stanem ich realizacji).
Obszar kontroli |
Istotna nieprawidłowość |
Treść zalecenia znaczącego |
Status zalecenia (zrealizowane/realizowane /niezrealizowane/niemonitorowane) |
Wykonywanie zadań merytorycznych, tj. zadań dla których jednostka została powołana/utworzona |
W toku czynności kontrolnych wykazano uchybienia w zakresie lakonicznego sporządzania pism przewodnich do prokuratury np. cyt.” Komisariat Policji Toruń Śródmieście w załączeniu przesyła akta w sprawie RSD-92/17 celem zapoznania się z zebranym materiałem dowodowym oraz zastosowania procedury zawartej w art. 335 kpk…”. Brak wskazania, że z materiałami przesyłany jest również blankiet prawa jazdy o serii i numerze. |
Kierowników kontrolowanych jednostek zapoznano z treści wystąpienia pokontrolnego, a kierownika jednostki, w której ujawniono uchybienia zobowiązano do omówienia z funkcjonariuszami pionu kryminalnego ustaleń niniejszej kontroli wraz z przekazaniem poleceń w zakresie precyzyjnego sporządzania pism przewodnich przesyłających zatrzymany w trybie art. 135 ust. 1 pkt 1 lit. a Prawo o ruchu drogowym, dokument prawa jazdy do właściwej miejscowo prokuratury, tj. aby z treści pisma wynikał jednoznacznie fakt przesyłania w załączeniu zatrzymanego dokumentu. |
Zalecenie zrealizowano. |
Wykonywanie zadań merytorycznych, tj. zadań dla których jednostka została powołana/utworzona |
Niezachowanie wymaganej przepisami Rozporządzenia MSW z dnia 22.09.2014r. „zmieniającego rozporządzenie w sprawie rozkładu czasu służby policjantów” czasu przerwy między kolejnymi służbami policjantów pionu prewencji w kontrolowanych harmonogramach, brak legendy objaśniającej użyte w tym dokumencie skróty oraz brak zaewidencjonowania zeszytu nadgodzin. |
Kierowników kontrolowanych jednostek zobowiązano do omówienia z podległymi funkcjonariuszami realizującymi zadania w zakresie sporządzania harmonogramów służb, ustaleń dokonanych w toku niniejszej kontroli i wskazania wyszczególnionych uchybień, zobowiązania ww. policjantów do właściwego sporządzania harmonogramów służb, tj. zgodnego z Rozporządzeniem MSWiA z dnia 18 października 2001r. w sprawie rozkładu czasu służby policjantów (Dz.U.nr 131, poz. 1471 ze zm.) z uwzględnieniem zmian wprowadzonych Rozporządzeniem MSW z dnia 22 września 2014r., jak również zaewidencjonowania dokumentacji prowadzonej w podległej jednostce w zakresie ewidencjonowania nadgodzin funkcjonariuszy pionu prewencji. |
Zalecenia zrealizowano. |
6. Istotne nieprawidłowości, które skutkowały sformułowaniem kluczowych (krytycznych) zaleceń pokontrolnych ( wraz ze stanem ich realizacji).
Obszar kontroli |
Istotna nieprawidłowość |
Przyczyny powstania nieprawidłowości oraz osoby odpowiedzialne za ich wystąpienie |
Treść zalecenia kluczowego |
Status zalecenia (zrealizowane/realizowane /niezrealizowane/niemonitorowane) |
- |
- |
- |
- |
- |
7. Uzyskane efekty z kontroli:
- Zdyscyplinowano, poprzez udzielenie instruktażu, osoby realizujące poszczególne zagadnienia do przestrzegania przepisów resortowych,
- Wyeliminowano nieprawidłowości stwierdzone w toku przeprowadzonych kontroli w zakresie sporządzania pism przewodnich do prokuratury przesyłających zatrzymany dokument prawa jazdy oraz sporządzania harmonogramów służb i ewidencjonowania dokumentacji służbowej,
- Informację o stwierdzonych uchybieniach przekazano kierownikom kontrolowanych jednostek celem usunięcia wskazanych błędów i usprawnienia nadzoru nad kontrolowaną problematyką,
- Nie przeprowadzono kontroli finansowej.
Finansowe rezultaty |
Kwota w PLN |
Opis |
Łączna kwota finansowych lub sprawozdawczych skutków nieprawidłowości zidentyfikowanych w wyniku przeprowadzonych kontroli |
- |
- |
Łączna kwota korzyści finansowych |
- |
- |
8. Wnioski i uwagi dotyczące organizacji czynności kontrolnych i sprawozdawczości oraz przykłady dobrych praktyk w postępowaniu kontrolnym.
W trakcie przeprowadzonych kontroli nie ujawniono wyróżniających się ani nowatorskich rozwiązań oraz przykładów, które mogłyby być wykorzystane w innych podmiotach.