ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA
Zgodnie z Ustawą o informatyzacji podmiotów realizujących zadania publiczne Komenda Miejska Policji w Toruniu udostępnia Elektroniczną Skrzynkę Podawczą - "Dostępny publicznie środek komunikacji elektronicznej służący do przekazywania informacji w formie elektronicznej do podmiotu publicznego przy wykorzystaniu powszechnie dostępnej sieci teleinformatycznej".
Elektroniczna Skrzynka Podawcza KMP W Toruniu na platformie e-PUAP
Adres ePUAP: Elektroniczna Skrzynka Podawcza KMP w Toruniu
(Adres url: https://epuap.gov.pl/wps/myportal/strefa-klienta/katalog-spraw/sprawy-obywatelskie/najczesciej-zalatwiane-sprawy/pismo-ogolne-do-urzedu/75tbnc1r8d)
U W A G A:
W celu złożenia wniosku do Komendy Miejskiej Policji w Toruniu konieczne jest posiadanie:
- bezpłatnego konta użytkownika na platformie ePUAP – www.epuap.gov.pl
- bezpłatnego Profilu Zaufanego w ramach platformy ePUAP lub podpisu elektronicznego weryfikowanego za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.
Profil zaufany jest bezpłatną metodą potwierdzania tożsamości obywatela w systemach elektronicznej administracji – to odpowiednik bezpiecznego podpisu elektronicznego, weryfikowanego certyfikatem kwalifikowanym. Wykorzystując profil zaufany obywatel może załatwić sprawy administracyjne (np. wnoszenie podań, odwołań, skarg) drogą elektroniczną bez konieczności osobistego udania się do urzędu.
Metody dostarczania dokumentów elektronicznych do Komendy Miejskiej Policji w Toruniu:
- Przekazanie dokumentu poprzez wypełnienie formularza bądź dołączenie podpisanego dokumentu elektronicznego jako załącznika.
- Dostarczenie dokumentów w godzinach 8:00 – 15:00 do Zespołu Komunikacji Społecznej Komendy Miejskiej Policji w Toruniu, ul. Grudziądzka 17 na następujących nośnikach danych:
- Pamięć masowa USB,
- Płyta CD.
Wymienione nośniki muszą mieć możliwość zapisu Urzędowego Poświadczenia Odbioru.
Wymagania dla dokumentów elektronicznych dostarczanych do KMP w Toruniu.
Zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 września 2011 r. w sprawie sporządzania i doręczania dokumentów elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych (Dz.U.2011.206.1216).
- Dokumenty elektroniczne muszą być podpisane ważnym, kwalifikowanym podpisem cyfrowym w formacie Xades-Bes lub profilem zaufanym ePUAP.
- Akceptowalne formaty załączników to:
- DOC, DOCX, RTF, XPS, XLS, XLSX,
- ODT, OTT, SXW, STW,
- TXT,
- GIF, TIF, BMP, JPG, PNG,
- PDF,
- ZIP, RAR.
- Wielkość wszystkich załączników dołączonych do jednego formularza (dokumentu elektronicznego) nie może przekroczyć 3,5MB.
- Dokumenty lub nośniki zawierające oprogramowanie złośliwe będą automatycznie odrzucane i nie zostaną rozpatrzone.